آموزش برق ساختمان از صفر تا صد

به عنوان مثال فیوز روشنایی باید ظرفیتی ۱۰ آمپری داشته باشد، فیوز پریزها باید ظرفیتی ۱۶ آمپری داشته باشد، فیوز کنتور باید ظرفیتی ۲۵ آمپری داشته باشد و در نهایت فیوز اصلی ساختمان باید ظرفیتی ۲۰ آمپری داشته باشد. تعداد فیوزهای مینیاتوری نباید بیشتر از ۱۰ عدد باشند. با نگاهی از بالا که برق کشی ساختمان چگونه انجام می پذیرد، در ۱۰ مورد می خواهیم این موضوع را برای شما شرح دهیم. هدایت غلط و نامناسب کابلها با استفاده از وسیلههای غیراستاندارد مانند گیرههای پلاستیکی. استفاده از سیمهای رابطی که مقطع پایینی دارند، اتصالات نامناسب و اتصال سوکتها. سیمهای استفاده شده برای پریز ساختمان باید دارای سطح مقطع ۲٫۵ میلیمتر باشند. سیمهای استفاده شده به عنوان سیمهای اصلی برق باید دارای سطح مقطع ۴ میلیمتر باشند. تنظیم سیستمهای روشنایی هوشمند، رساندن برق به قسمتهای مختلف ساختمان، تهیه سیستمهای الکتریکی ضد سرقت و … کابلهایی که در مناطق مختلف ساختمان رها و آویزان میشوند احتمال پارگی و بریده شدن بالایی دارند که میتوانند منجر به اتفاقات ناخوشایند شوند. 12. پوشش کامل روی لوله پولیکا های که در کف ساختمان کار شده است. بهتر است که همیشه علاوه بر پریزهای مورد استفاده، تعدادی پریز اضافی نیز برای لوازم ضروری دیگر نصب شوند.

برق ساختمان درجه 2

که مجتمع فنی تهران پایتخت به این نکات توجه ویژه ای داشته و موارد نام برده شده را برای کارآموزان فراهم کرده است. از جمله اقداماتی است که در برق کاری ساختمان انجام میشود. از لولههای مشترک برای هدایت سیمهای مختلف مانند سیم برق و سیم تلفن استفاده نشود. سیمهای استفاده شده برای کولر آبی باید دارای سطح مقطع ۲٫۵ میلیمتر باشند. رعایت کردن سطح مقطع سیمها در حالت استاندارد که مهمترین آنها شامل موارد زیر هستند. اما مهندسین جدید از دوربینهای لیزری استفاده می کنند که همان کاربرد را دارد ولی هیچ کس خیس نمیشود! در روش جدید سیم کشی ساختمان، نقشه سیم کشی ساختمان، لیست اجناس مورد نیاز الکتریکی و وسایل لازم برای سیم کشی به هم مرتبط میباشند. باید از شلوغ کردن مسیرهای هدایت کابلهای برق پرهیز شود و فقط در مواردی که نیاز است از مسیرهای جداگانه برای انتقال کابلها استفاده کرد. این تابلو در ورودى ساختمان قرار مى گیرد و شرکت برق براى قرائت مقدار مصرف هر واحد از آن بازدید مى کند. توضیحات مربوط به استفاده از سیستم هوشمند ساختمان و تفاوت آن با سیستم برق سنتی در این بخش به طور کامل ارائه شده است.

ولی می ترسم بروید الکتریکی سر کوچه تان و بگویید کلید جریان باقیمانده می خواهم، او هم با تصور اینکه قطعه ای از بال فضاپیماست، آدرس دکان ایلان ماسک را به شما بدهد. محل قرارگیری کلید و پریز ها باید به گونهای باشد که به راحتی بتوان به آنها دسترسی داشت. طرح نقشه اولین و اساسیترین مرحله از سیمکشی برق ساختمان است که توسط مهندس برق ارائه میشود و محل قرار گیری لامپها، کلیدها، پریزها و دیگر وسایل را مشخص میکند. عموما پیمانکاران برق بهترین شیوه را به شما معرفی می کنند و در صورت لزوم از چندین شیوه ی متفاوت بهره می برند. ازدحام بیشازحد سیمها در جعبه پریز یا برق که باعث بالا رفتن درجه حرارت آن شده و احتمال آتشسوزی را افزایش میدهد. ۷- برای برخی از لوازم مانند کولر گازی یا آبی که برق بیشتری مصرف میکنند، فیوز جداگانهای را تعریف کنید. تعداد این انشعابات باید به گونهای باشد که با سوختن یک فیوز، کل ساختمان در خاموشی فرو نرود. علاوه بر این، در تابلو های فشار ضعیف از یک سری از تجهیزات خاص استفاه میشود که هر متخصص تابلو برقی باید با آن آشنایی داشته باشد. ۱- ابتدا باید توجه داشته باشید که سیمکشی به دانش و تخصص نیاز دارد بنابراین از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

 

آموزش برق ساختمان درجه 2

اگر در یک سیستم دوربین مدار بسته بخواهیم دوربین حرکت کرده و ناحیه ی مشخصی را روی مانیتور نشان دهد از اسکنر استفاده می کنیم یک اسکنر معمولا دارای موتور گردان با قابلیت حرکت دو جهته ( چپ- راست) و نیز چهار جهته ( چپ- راست و بالا- پایین ) می باشد. همان گونه که در طرحواره خرپشته شکل زیر نشان داده شده است، کلید تبدیل بعد از شستى رله راه پله قرار مى گیرد. در این نوع نقشه ساختمان ، مکانهای مربوط به شماره طرح ، نام صاحب ساختمان ، نام خیابانها و سایر ساختمانهای مهم نشان داده شده است. در مکانهای مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه نباید سیم برق از کف عبور داده شوند. چگونه می توان وارد حرفه تابلو برق صنعتی شد؟ این در حالی است که به دلایل امنیتی، غلاف سربی در این شیوه همواره بر روی زمین فیکس می شود. آینده شغلی و بازار کار برق ساختمان به چه صورت است؟ ۶- فاصله پریزهای برقی در آشپزخانه با کابینت باید ۳۰ سانتیمتر، پریز مربوط به یخچال باید ۱۲۰ سانتیمتر از کف زمین ارتفاع داشته باشد و پریزهای مربوط به برق ماشین لباسشویی و اجاق گاز باید در ارتفاع ۸۰ سانتیمتری از سطح زمین واقع شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.